Chwilówka i jej reklama. Co powinna w sobie zawierać?

  • Dodano:

Pomimo tego, że popyt na chwilówki jest ciągle duży, tego produktu finansowego nie można reklamować jak każdego innego. Istnieją pewne obostrzenia zapisane w ustawie, których firma pożyczkowa powinna bezwzględnie przestrzegać. Co w takim razie powinna zawierać w sobie reklama chwilówki, aby była zgodna z prawem? Warto sięgnąć do samego źródła, czyli do treści ustawy o kredycie konsumenckim.

Co powinna zawierać reklama chwilówki?

Prawodawca uwzględnił omawiane przepisy w ustawie o kredycie konsumenckim, a konkretnie o reklamie mowa w art. 7 i 8. 

Kredytodawca lub pośrednik kredytowy w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego zawierających dane dotyczące kosztu kredytu konsumenckiego, w szczególności stopę oprocentowania,  podaje  konsumentowi w sposób jednoznaczny, zrozumiały i widoczny:

  • stopę oprocentowania kredytu łącznie z informacją o tym, czy jest to stopa stała, zmienna czy też zastosowanie mają obydwie te stopy
  • informacje te podaje się wraz z wyodrębnieniem opłat uwzględnianych w całkowitym koszcie kredytu
  • całkowitą kwotę kredytu
  • rzeczywistą roczną stopę oprocentowania (pojęcie szerzej znane jako RRSO – przyp. red.)

Warto zaznaczyć, że w 2017 roku ustawodawca wprowadził nowelizację, dzięki której art. 7 wzbogacił się o kolejny przepis:

Kredytodawca lub pośrednik kredytowy w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego innych niż reklamy, o których mowa w art. 7 ust. 1, podaje konsumentowi rzeczywistą roczną stopę oprocentowania.

 

Przykładowa internetowa reklama chwilówki

Poniżej można zobaczyć przykładową reklamę chwilówki, która spełnia wszelkie wymogi stawiane przez ustawodawcę.

 

 

Google ADS ma własne zastrzeżenia w kwestii reklamy produktów finansowych

Lwią część ruchu na różnego rodzaju stronach internetowych generuje wyszukiwarka Google, dzięki której znalezienie odpowiedzi na zapytanie użytkownika zajmuje od kilku do kilkunastu sekund.

Firma zarabia również na reklamach, dzięki którym daje możliwość wielu przedsiębiorstwom na przedstawienie swoich produktów pod interesującym ich zapytaniem użytkownika.

Aby skutecznie pozycjonować swój finansowy produkt w wyszukiwarce Google, trzeba wziąć pod uwagę regulamin danej organizacji, w którym mowa o pewnych ograniczeniach związanych z reklamami usług finansowych.

Ciężko spekulować skąd wziął się pomysł na pewne ograniczenia reklamowe firmy Google, które nie mają odwzorowania w prawodawstwie poszczególnych krajów. Niemniej jednak firmy chcące pozyskać klientów za pośrednictwem Google, powinny stosować się do danych wytycznych.

Najnowsze wpisy na blogu
Chwilówka na raty – gdzie i za ile?
Chwilówka na raty – gdzie i za ile?
  • Dodano: 2018-09-26 11:17:00

Firmy pożyczkowe najczęściej proponują chwilówki na 30 dni, przy czym klient spłaca ją najpóźniej w ostatnim dniu. Okazuje się, że można również pożyczyć chwilówkę na raty – okres spłaty wydłuża się najczęściej do 45 dni. więcej


Pożyczka pod zastaw auta – jak to działa?
Pożyczka pod zastaw auta – jak to działa?
  • Dodano: 2018-09-14 10:06:00

Potrzebujesz dodatkowej gotówki? Zastanawiasz się czy można wziąć pożyczkę pod zastaw samochodu? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak! Taką usługę proponuje coraz więcej firm pożyczkowych. Kto może się o nią starać? więcej