Porady Finansowe

Chwilówka i jej reklama. Co powinna w sobie zawierać?

  • Dodano:

Pomimo tego, że popyt na chwilówki jest ciągle duży, tego produktu finansowego nie można reklamować jak każdego innego. Istnieją pewne obostrzenia zapisane w ustawie, których firma pożyczkowa powinna bezwzględnie przestrzegać. Co w takim razie powinna zawierać w sobie reklama chwilówki, aby była zgodna z prawem? Warto sięgnąć do samego źródła, czyli do treści ustawy o kredycie konsumenckim.

Co powinna zawierać reklama chwilówki?

Prawodawca uwzględnił omawiane przepisy w ustawie o kredycie konsumenckim, a konkretnie o reklamie mowa w art. 7 i 8. 

Kredytodawca lub pośrednik kredytowy w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego zawierających dane dotyczące kosztu kredytu konsumenckiego, w szczególności stopę oprocentowania,  podaje  konsumentowi w sposób jednoznaczny, zrozumiały i widoczny:

  • stopę oprocentowania kredytu łącznie z informacją o tym, czy jest to stopa stała, zmienna czy też zastosowanie mają obydwie te stopy
  • informacje te podaje się wraz z wyodrębnieniem opłat uwzględnianych w całkowitym koszcie kredytu
  • całkowitą kwotę kredytu
  • rzeczywistą roczną stopę oprocentowania (pojęcie szerzej znane jako RRSO – przyp. red.)

Warto zaznaczyć, że w 2017 roku ustawodawca wprowadził nowelizację, dzięki której art. 7 wzbogacił się o kolejny przepis:

Kredytodawca lub pośrednik kredytowy w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego innych niż reklamy, o których mowa w art. 7 ust. 1, podaje konsumentowi rzeczywistą roczną stopę oprocentowania.

 

Przykładowa internetowa reklama chwilówki

Poniżej można zobaczyć przykładową reklamę chwilówki, która spełnia wszelkie wymogi stawiane przez ustawodawcę.

 

 

Google ADS ma własne zastrzeżenia w kwestii reklamy produktów finansowych

Lwią część ruchu na różnego rodzaju stronach internetowych generuje wyszukiwarka Google, dzięki której znalezienie odpowiedzi na zapytanie użytkownika zajmuje od kilku do kilkunastu sekund.

Firma zarabia również na reklamach, dzięki którym daje możliwość wielu przedsiębiorstwom na przedstawienie swoich produktów pod interesującym ich zapytaniem użytkownika.

Aby skutecznie pozycjonować swój finansowy produkt w wyszukiwarce Google, trzeba wziąć pod uwagę regulamin danej organizacji, w którym mowa o pewnych ograniczeniach związanych z reklamami usług finansowych.

Ciężko spekulować skąd wziął się pomysł na pewne ograniczenia reklamowe firmy Google, które nie mają odwzorowania w prawodawstwie poszczególnych krajów. Niemniej jednak firmy chcące pozyskać klientów za pośrednictwem Google, powinny stosować się do danych wytycznych.

Najnowsze wpisy na blogu
Kredyt a pożyczka – najważniejsze różnice między nimi
Kredyt a pożyczka – najważniejsze różnice między nimi
  • Dodano: 2019-06-11 08:49:00

Zaciągnięcie kredytu lub pożyczki, to bardzo poważny krok – zanim podejmiesz ostateczną decyzję, zastanów się, jakiego produktu finansowego naprawdę potrzebujesz? Skorzystaj z pomocy naszego poradnika i ułatw sobie ten trudny wybór. Co warto wiedzieć na temat kredytu i pożyczki? Jakie są ich najważniejsze zalety i dzielące je różnice? więcej


Pożyczka dla bezrobotnych – jak ją dostać?
Pożyczka dla bezrobotnych – jak ją dostać?
  • Dodano: 2019-06-07 08:39:00

Wiele osób zastanawia się, czy istnieją pożyczki dla bezrobotnych? Czy nie będąc nigdzie zatrudnionym można starać się o szybki zastrzyk gotówki? Okazuje się, że tak. Jedynym wyjściem w takiej sytuacji są firmy pożyczkowe, które oferują pomoc finansową również bez sprawdzania, skąd pochodzi twój dochód. Niestety, w banku nie masz co liczyć na żaden kredyt czy pożyczkę. Jakie warunki musisz spełnić, aby otrzymać daną pomoc? Przeczytaj i sprawdź. więcej